21 Alasan Lewat Ke Tempat Kerja Yang Paling Tak Masuk Akal

Setiap kali lewat ke tempat kerja, pasti kita memikir pelbagai alasan untuk diberikan. Jawapan ‘traffic jam’ sering menjadi alasan rakyat Malaysia apabila berhadapan dengan majikan, tidak kurang juga dengan alasan-alasan lain seperti demam, bateri kereta ‘kong’ dan sebagainya.

Kali ini, kami ingin menunjukkan 21 alasan lewat yang sangat tidak masuk akal tetapi benar-benar berlaku:

#21. Masalah besar.

“Saya tidak dapat datang kerja hari sebab ada masalah besar di depan rumah ini”

#20. Anjing jugak yang salah.

“Saya agak lewat hari ini kerana tidak jumpa tali leher (leash) anjing. Sebab itu saya terpaksa bawak dia berjalan menggunakan ini”

#19. ‘Moose’ menjadi penghalang ke tempat kerja.

“Hidup di Alaska memang sangat mencabar.”

#18. Si adik meminjam kunci kereta abang

“Abang saya tidak dapat jumpa kunci keretanya. Adiknya telah menggambil kunci tersebut”

#7. Kucing yang sedang bengang.

“Kau Nak Pergi Mana Tu.. Aku Belum Breakfast Lagi” Kata Kucing Sambil Tenung Tuannya

#16. Kereta yang sudah menjadi ‘arwah’.

“Kereta aku telah habis ditelan salji”

#15. Timbunan salji yang buat hal.

Tersadai kereta dengan salji.

#14. Kau ingat kau comel ke musang?

“Apabila ku sangka telah terlanggar raccon, rupanya sudah berada dalam enjinku”

#13. Dah berpagar, cam mana nak keluar?

#12. Saya perlu ‘babysit’ kucing saya hari ini.

“Susah aku nak explain kenapa aku lewat hari ini. Kereta aku jadi port mereka pula”

#11. Ada burung ‘hantoo’ dalam kereta saya.

Susah aku nak ke tempat kerja hari ini, burung hantu dalam kereta

#10. Kambing biri-biri ‘conquer’ jalan.

Dah dua hari, kambing biri-biri conquer jalan ini.

#9. Susah tinggal di tempat bersalji.

Apabila sedaya upaya cuba sampai kerja ‘on time’. Sampai cam ni pun, sanggup redah.

#8. Si anak tidak membenarkan ibunya bekerja.

#7. Passport menjadi makanan kegemaran anjing.

 

#6. Gempa bumi.

#5. Rumah diserang burung.

Aku terlalu takut untuk keluar dari rumah.

#4. Kereta bersalji.

#3. Diugut oleh seekor burung gagak yang gangster.

“Ada burung gagak menggugut aku dengan pisau”

#2. Kereta bertukar menjadi ‘port’ kucing bersantai.

#1. Asal boleh.


Kena usaha apa sahaja, asalkan boleh ke tempat kerja.

Adakah pengalaman sebegini familiar untuk anda? Adakah anda mempunyai kisah kelakar yang menyebabkan anda lewat ke tempat kerja? Kongsikan bersama kami.